Kart Bilinci

  • Kartınızın Çalınması ya da Kaybolması Durumunda Ne Yapmalısınız?
    Kartınızın kaybolduğu ya da çalındığı durumlarda hemen 444 0 123'ü arayarak kartınızın iptalini ve yenisinin gönderilmesini talep edin.
  • Şifreniz ile İlgili Dikkat Etmeniz Gerekenler
    • Banka/kredi kartının güvenliği kullandığınız şifredir.
    • Kredi kartınızın şifresini kesinlikle paylaşmayın.
    • Şifrenizi kartın üzerinde, cüzdanda ya da çantada yazılı olarak saklamayın.
    • Şifreniz için, internet hizmetlerinde kullandığınız şifrenin aynısını kullanmaktan kaçının.
    • Şifrenizi unutmanız durumunda 444 0 123'ü arayarak şifrenizi değiştirin.
    • Kullandığınız diğer banka kartları için de mümkün olduğunca farklı şifreler kullanın.
  • Kart ve Kart Bilgileriniz ile İlgili Dikkat Etmeniz Gerekenler
    • Kartınızı kullanması için bir başkasına vermeniz sözleşmeye aykırı olduğu gibi olası bir kotüye kullanımda da sizi haksız duruma düşürür.
    • ATM'den yaptığınız işlemlerde veya kartınızın yutulması gibi durumlarda banka personeli hariç kimseden yardım talep etmeyin ve gelen yardım taleplerini kesinlikle kabul etmeyin.
    • ATM işlemleriniz ve alışverişlerinizinden sonra kartınızı geri almayı unutmayın.
    • Çalınan veya kaybolan bir kartınız varsa vakit geçirmeden "Call Center"ımızı (444 0 123) arayın.
    • Kartınızın dağıtım firmaları aracılığı ile elinize ulaştırılmasından sonra, kendisini kurye diye tanıtan kişilere her ne sebeple olursa olsun geri vermeyin.
  • Ekstreniz ile İlgili Dikkat Etmeniz Gerekenler
    • Hesap ekstresi dönemlerinize dikkat edin. ekstrelerinizin zamanında size ulaşmaması durumunda bankamızı bilgilendirin.
    • Kart başvurusu sırasında bildirdiğiniz adres, telefon, işyeri gibi bilgilerde değişiklik olması halinde en geç 15 gün içerisinde bankamıza bildirin.
    • Hesap ekstreleriniz gelinceye kadar sliplerinizi atmayınız.
    • Postadaki olası gecikmelerden etkilenerek ödemelerinizi geciktirmemek adına, ekstrelerinizin e-posta ya da faks yoluyla da size düzenli olarak iletilmesini sağlayın.
    • Son ödeme tarihinizi mutlaka not ediniz.
    • Kredi kart borcunuzun ödenmesi için otomatik talimat verdiyseniz, hesabınızda otomatik ödemenin gerçekleşmesini sağlayacak miktarda bakiye bulundurmayı unutmayınız.
    • Kredi kartı ve borçlarınızla ilgili sorunlarınızda Call Center Servisi'nden yararlanabilirsiniz.
  • Sanal Alışverişlerde Dikkat Etmeniz Gerekenler
    • İnternet üzerinden alışveriş yaptığınız sitenin güvenliğinin ulusal/uluslar arası sertifikalarla sağlanmış olması gerekmektedir. Alışveriş yaptığınız sitelerin özellikle kişisel bilgileriniz ile kredi kartı bilgilerinizi (ödeme yaptığınız) verdiğiniz sayfaların altında SSL Secured (128 bit) Sertifika amblemi bulunmalıdır.
    • Güvenilir olmayan sitelerden, .exe, .com, .vbs, .jpeg gibi uzantılı dosyaların bilgisayara yüklenmesi riskli olabilir.
    • Eğer internetten alışveriş yapacaksanız ilgili firmanın telefon, faks, ve adres bilgilerinin açıkça ve doğru şekilde belirtildiğinden emin olun.
    • İnternet cafe vb. halka açık ve kalabalık yerlerde olan bilgisayarlardan alışveriş yaparken son derece dikkatli olun, güvenli siteleri tercih edin.
  • Bankalar Kanunu'ndan Notlar
    • Eğer ki, alışveriş yaptığınız firma ödeme sırasında talep ederse, kimlik belgenizi göstermek zorundasınız.
    • İndirim dönemleri de dahil herhangi bir banka ile çalışan işyerinde, tutardan bağımsız olarak kartla ödemek istemeniz durumunda ödemeniz kabul edilecektir. Bunun aksi şeklinde davranın bir işyerini tespit etmeniz durumunda, bu işyerini çalıştığı bankaya şikayet edebilirsiniz.
    • Kartlarınıza ait şifreleri güvenli bir şekilde koruyacak ve başkaları tarafından kullanılmasına engel olacak tedbirleri aldınız. Kartınız tüm bu önlemlere rağmen kaybolmuş, çalınmış veya bilginiz dışında kullanılmış ise bu durumu derhal kartı çıkaran kuruluşa/bankaya bildiriniz. Bu tip durumlarda sorumluluğunuz, bildirimden 24 saat öncesine kadarki sürede bilginiz dışında yapılmış olan harcamaların 150 TL'siyle sınırlanmıştır.
    • Kartlarınızı veya kart sözleşmelerinizi istediğiniz zaman bankaya bildirerek iptal etme hakkına sahip olduğunuzu unutmayın.
    • Hesap özetlerinizi dikkatle inceleyin. Kredi kartınız ile yapılmış işlemler size ait değilse ya da mükerrerlik varsa, son ödeme tarihinden itibaren 10 gün içerisinde itiraz edilmeyen hesap özeti kesinleşse bile dava hakkınız devam etmektedir.
    • Ödemelerinizi zamanında ve düzenli yapmaya özen gösteriniz. Ekstre tutarınızı son ödeme tarihine kadar ödememeniz durumunda, sözleşmede öngörülen bir gecikme cezası ekstre tutarınıza yansıtılacaktır.
    • Kart borcunuzu 3 ay üst üste ödememeniz de, durum size ihtarname ile bildirilecek, noter masrafları da yine size borç kaydedilecektir. Bunu takip eden bir ay içinde hala ilgili tutarı ödemezseniz, tüm kartlarınız iptal edilecektir.
    • Not: http://www.tbmm.gov.tr/kanunlar/k5464.html dan banka kartları ve kredi kartları kanununun tamamına erişebilirsiniz.
  • 3D Secure Nedir?
    • İnternet üzerinden kartlarınızla yaptığınız alışveriş işlemlerinde güvenliğin arttırılarak, hem kart sahiplerinin hem de üye iş yerlerinin sahtekarlıklara karşı güvence altına aldığı bir sistemdir.
    • Oluşturulan sistemde, herhangi bir ödeme işlemi sırasında kartınızın sahibi olan bankanın web sitesine yönlendirildikten sonra, önceden belirlediğiniz bir şifre ile onaylama işlemi gerçekleştirilerek güvenlik sağlanmış olmaktadır.
    • Verified by Visa ve MasterCard SecureCode logoları bulunan sanal işyerlerinden yapılan online alışverişler Visa ve MasterCard güvencesi altındadır.
  • 3D Secure Neden Güvenlidir?
    • 3D Secure sisteminde, sanal ödeme işlemi gerçekleşirken, banka tarafından kart sahibine sadece kendinin bildiği ödeme şifresi sorulmakta ve kart sahibinin kimliği doğrulanmaktadır.
    • Yetkisiz kişilerin kartlarını internet ortamında kullanması engellenmektedir.
  • 3D Secure Nasıl İşler?
    • Kart sahibi, kartını internet bankacılığı kanalıyla bankasına kaydettirir.
    • Kartına bağlı bir şifre ve bir güvenlik soru - cevabı tanımlar. Kart sahibi, sisteme uyumlu sanal işyerinde alışverişini yapar ve ödeme bölümüne geçer.
    • Kart sahibinin karşısına, bankası tarafından, işlem şifresini ve kişisel güvenlik mesajını soran bir pop-up ekran açılır.
    • Kart sahibi şifresini girerek işleme devam eder.
    • Şifre, banka tarafından doğrulanınca işlem tamamlanmış olur.